Aikuisten kurssit

Aikuisten alkeet, alkeisjatko sekä aikuisten uintitekniikka

Aikuisten alkeet

Uimataito kuuluu kaikille, eikä ole koskaan liian myöhäistä oppia uimaan.

Alkeisopetukseen voi osallistua täysin uimataidottomana tai heikon uimataidon kanssa, kurssille ei siis ole pääsyvaatimuuksia.

Kurssilla harjoitellaan veteen totuttautumista, painautumista pinnan alle, kellumista, liukumista, kokeillaan esineiden sukeltamista altaan pohjasta. Harjoitellaan alkeisuintityylejä, potkuja, asentoja sekä hengitystekniikkaa. Sovellamme tunteja osallistujien taitotason mukaan.

Kurssin tavoitteena on oppia luottamaan veteen ja voittaa mahdollisen veteen liittyvän pelon. Kurssin aikana on tarkoitus oppia alkeisuintia ja liikkumaan vedessä luontevasti.

Opetus tapahtuu pääasiassa monitoimialtaassa jossa jalat ylettyvät pohjaan ja mahdollisuuksien mukaan siirrytään isoon altaaseen. Kurssi järjestetään uimahallin aukiolon ulkopuolella, joten ei tarvitse miettiä muuta yleisöä.

Kurssin jälkeen on mahdollista jatkaa alkeisjatkoryhmässä, tekniikkaryhmässä tai masterseissa.

Kurssimaksu 130 €
Uimahallin sisäänpääsymaksut

Harjoitukset 1 krt/vko,  60 min, yhteensä 8 kertaa.

Lisätietoja: toiminnanjohtaja@keravanuimarit.fi

Pidätämme oikeuden muutoksiin.

Akuisten alkeet
Kurssin hintaKurssimaksu 130 €
Yhteystiedottoiminnanjohtaja@keravanuimarit.fi
Harjoitukset

1 krt/vko, 60 min/krt
yhteensä 8 harjoituskertaa

Ensimmäinen kerta alkaa jo kello 19.45 uimahallin kahviossa infotilaisuudella, jonka jälkeen siirrymme altaalle.

Sisältö
  1. Aloitus, veteen totuttelu, testaaminen. Kastautuminen, hengitys-, asentoharjoitukset eli kellunnat selällään ja vatsallaan, liut.
  2. vu potkut ja vu hengitysharjoitukset
  3. sukellusharjoitukset, uinti apuvälineillä tai ilman
  4.  su potkut, alkeisuinti selällään apuvälineellä
  5. selkäuinti
  6. Vapaauinnin ja selkäuinnin kertaus. Tutustuminen eri uintityyleihin
  7. Mahdollisesti isossa altaassa uinti
  8. Opitun kertaus, toivetunti, iso allas
Ryhmän kokoRyhmään mahtuu kerrallaan 8 uimaria

Aikuisten uintitekniikka

Kurssi on tarkoitettu 200 metrin uimataidon omaaville nuorille ja aikuisille uinnista kiinnostuneille. Huomaathan, että harjoitteissa onnistuminen edellyttää kasvojen laittamista veteen.

Kurssilla käydään läpi selkä-, rinta- ja vapaa(krooli)uinnin perusteet oikeasta uintiasennosta hengitystekniikkaan, potkusta käsivetoon käännöksineen. Tavoitteena on oppia uimaan taloudellisesti ja virtaviivaisesti sekä saada vinkkejä säännölliseen uintiharjoitteluun.

Kurssin jälkeen on mahdollista tutustua tai siirtyä masters uintiryhmän harjoituksiin.

Seuraava kurssi alkaa ke 3.4.2024

Lisätietoja: aikuistenuintitekniikka@keravanuimarit.fi

Pidätämme oikeuden muutoksiin.

Aikuisten tekniikkakurssin yleiset tiedot
Kurssin hintaKurssimaksu 130 €
Yhteystiedotaikuistenuintitekniikka@keravanuimarit.fi
Harjoitukset1 krt/vko, 60 min/krt
yhteensä 8 harjoituskertaa
Sisältö

1. Aloitus, asennot, hengitys. Ensimmäinen kerta alkaa jo kello 19.30 uimahallin kahviossa infotilaisuudella, jonka jälkeen siirrymme altaalle.

2. Selkäuinti

3. Selkäuinti + käännös

4. Vapaauinti

5. Vapaauinti + käännös

6. Rintauinti

7. Rintauinti + käännös

8. Kertaus ja vinkit omatoimiseen harjoitteluun

Ryhmän kokoRyhmään mahtuu kerrallaan 12 uimaria

Aikuisten vapaauintikurssi

Aikuisten vapaauintikurssi on tarkoitettu sellaisille, jotka haluavat parantaa omaa vapaauinnin tekniikkaa. Kurssi sopii aikuisille, joilla on vähintään 50 m uimataito sekä uinti kasvot vedessä onnistuu.

Tavoitteena on kehittää vapaauinnin tekniikkaa taloudellisemmaksi sekä uimaan pidempää matkaa. Kurssilla harjoitellaan vapaauinnin hengitystä, käsivedon liikerataa ja otteen saamista vedestä, potkun tekniikkaa, oikeaa uintiasentoa sekä käännöksiä.

Kurssimaksu 65 €

Harjoitukset 2 krt/vko,  60 min, yhteensä 4 kertaa

Seuraava kurssi alkaa toukokuussa ja harjoitukset ti ja to klo 18-19. (21.5, 23.5, 28.5 ja 30.5)

Lisätietoja: toiminnanjohtaja@keravanuimarit.fi