Triathlon

Keravan Uimarit ry on Suomen Triathlonliiton jäsenseura.

Triathlon -ryhmän tavoitteena on triathlonistien vapaauintitekniikan ja uinnin vauhtikestävyyden parantaminen.

Ryhmän oma harjoitus on maanantaisin 20.00 - 21.30. Harjoitus uidaan ohjattuna ja radalla kaikki uivat samaa harjoitusohjelmaa. Harjoitusmäärä vaihtelee keskimäärin 2 500 - 3 500 m välillä.

Perjantain harjoitus 19.00 - 20.30 on ns. yhteisharjoitus seuramme aikuisuimareille (masters ja triathlon). Perjantain teema on matkauinti, jolloin uidaan rauhallisella vauhdilla monipuolisia ohjelmia. Perjantain ohjelmassa on tarjolla kaikkia uintilajeja. Harjoitus uidaan kahdella radalla.

Alkukaudesta rakennetaan perusuintikuntoa, kauden edetessä harjoitukset muokataan valmentajan toimesta uimareiden yksilöllisten tavoitteiden mukaan.

Jos olet kiinnostunut tai jokin pohdituttaa, ota yhteyttä valmentaja Sari Kukkoseen.

Ryhmässä pärjää jos hallitsee vapaauinnin ja omaa riittävän peruskunnon. Jos tarvitset tekniikkaan vahvistusta se onnistuu käymällä esim. aikuisten tekniikkakurssin.

Peruskunto nousee harjoittelulla, joten omaa kuntoa ei kannata pelätä.

Triathlon harjoitusmaksulla 160 € voi käydä maanantain ja perjantain harkoissa.

• Maanantai klo 20.00 - 21.30 (Triathlon)
  • Perjantaisin 19.00 - 20.30 2 rataa (Triathlon & Masters) ns. lapputreeni matka 3500-4500m.

Jokaisella Liiton jäsenseuraan kuuluvalla jäsenellä on automaattisesti oikeus osallistua liitonalaisiin virallisiin kilpailuihin, kun hänen liittojäsenmaksunsa on maksettu ja hänen tietonsa löytyvät liiton jäsenrekisterijärjestelmästä (Suomisport) kuusi (6) vuorokautta ennen kilpailupäivää.

Lisätietoja sari.kukkonen@keravanuimarit.fi

Tervetuloa mukaan !

VinFast Ironman 14.10.2023

Katri Vuori osallistui Triathlon täydenmatkan VinFast Ironman maailmanmestaruuskisoihin Havaijin Konalla. Valmistautuminen kisaan on ollut pitkä, sillä Katri ansaitsi paikan mm-kisoihin jo kaksi vuotta sitten. Ensimmäistä kertaa Konalla kisasivat vain naiset, sillä miesten mm-kisa oli jo aiemmin syyskuussa Nizzassa. Konalla naisia kisaamassa oli noin 2200.

Näin Katri kertoo tunnelmiaan;

”Oli todella upea saada olla mukana tässä historiallisessa kisassa 12 muun suomalaisnaisen kanssa! Koko kisaviikon ajan oli kaikenlaista tapahtumaa ja tunnelma oli huikea, kannustusta tuli paljon jo ennen kisaa. Kaikki valmistautuminen meni hyvin ja sopeuduin lämpöön mainiosti. Pääsin lähtemään kisaan hyvällä fiiliksellä.

Uinti tuntui helpolta ja mukavalta vaikka tosi suolainen vesi tuntuukin järvivesiin tottuneelle hiukan oudolta. Poijuja oli paljon, joten suunnistaminen onnistui ihan hyvin. Myös olosuhteet oli hyvät sillä aallokkoa ei juuri ollut ja kirkas lämmin vesi oli miellyttävä uida.

Myös pyöräosuudella kulki hyvin. Reitti on mäkinen, mutta ei mutkanen, vaan suurimmaksi osaksi hyvin ajettavaa suoraa tietä. Alussa oli hiukan ahdasta, mutta matkan edetessä peesivälit oli helppo pitää ja pystyin keskittymään omaan ajoon. Nesteet, energiat ja suolat meni hyvin alas, huoltopisteiltä tankkasin juomaa ja banaaneja. Pyöräosuus oli suorastaan nautinto.

Juoksuun lähtiessä kuumuus alkoi tuntumaan ja veltostutti kroppaa. Juoksu oli vaikeaa alusta saakka, ja jouduin kävelemään useita pätkiä, että saisin kehon käyntiin. Pyrin jäähdyttämään parhaani mukaan ja kun viimein muistin laittaa myös lippikseen jäitä, pystyin pitämään rytmiä yllä. Juoksureitti oli tylsä ja paahtavan kuuma, joten kilometrit tuntuivat pitkiltä. Päätin kuitenkin, että maaliin on päästävä. Tunnelmat maalisuoralla ja maalissa ovat ikimuistoiset

Tällä hetkellä on menossa ylimenokausi eli liikun ilman suunnitelmaa ja rennolla otteella. Olen palautunut hyvin ja tekeekin jo mieli aloittaa seuraava harjoituskausi. Ensi kesänä on ajatuksena kisailla tiiviimmin lyhempiä matkoja, mutta pääkisa on puolimatkan SM-kisa Turussa heinäkuun lopulla.”

Katrin triathlonin täydenmatkan tulokset;

Kokonaisaika; 11h 55min

Uinti 3,8km; 1h 14min

Pyöräily 180km; 5h 47min

Juoksu 42,2km; 4h 36min