Mastersmestaruuskilpailut kisattiin Salossa

28.3.2024

Lyhyen radan Mastersmestaruusuinnit järjestettiin Salon uimahallissa 22.–24. maaliskuuta. Kilpailun isäntänä toimi Salon Uimarit.

Uimareita kilpailuissa oli kaikkiaan n.470, 64 eri seurasta. Henkilökohtaisia startteja oli kaikkiaan n. 2000, jonka lisäksi viestit.  Kisoissa oli mukana myös kilpailijoita Virosta ja Espanjasta.

Keravan Uimareita edusti 13 uimaria: Sirkku Aaltonen, N Alho, Katja Andreev, Marjut Hyvönen, Jukka Hämäläinen, Aki Kortesniemi, Mikko Koskinen, Jenni Kukkonen, Sari Kukkonen, Niina Lehmusvirta, Jari Niskanen, Esa Savolainen ja Mari Tervonen.

Ensimmäistä kertaa Mastersmestaruusuinneissa olivat mukana Sirkku ja Jenni.

Sirkulla on usean vuoden uintiharrastus takana ja rohkaistui nyt kisaamaan. Ja hienostihan kisat menivät. ”Vaikka jännitys oli kovaa, niin sain ehjät suoritukset ja viestiosuuskin meni onnistuneesti.” toteaa onnellinen pronssimitalisti Sirkku.

Jennillä taas on uimaritausta nuoruudesta ja odotteli, että on tulee ikää sen verran, että pääsee ensimmäiseen Masters sarjaan. Hän toimii nykyään valmentajana Joensuussa, mutta on nyt Keravan vahvistus.

Uinnit sujuivat upeasti ja seurapisteissä sijoittui sijalle 12. Mitalisaldo oli 2 kultaa, 12 hopeaa ja 9 pronssi. Viestit oli tänä vuonna kova tasoisia, seuran parhaat sijoitukset oli 5.sijat.

Mitalistit:

Marjut Hyvönen 🥇400 sku, 🥈400 vu, 🥈 200 sku, 🥉200 su

Mari Tervonen 🥈 800 vu, 🥇 400 vu, 🥈 200 vu

Aki Kortesniemi 🥈 200 pu, 🥈 400 sku, 🥈 100 pu

Sari Kukkonen 🥈400 sku, 🥈100 pu, 🥉 200 ru

Katja Andreev 🥈200 sku, 🥉400 vu

Alho 🥈 100 pu, 🥉 100 sku

Jari Niskanen 🥈 200 su, 🥉 100 pu

Sirkku Aaltonen 🥉 50 pu, 🥉100 sku

Jenni Kukkonen 🥉 50 pu, 🥉50 su

Kisaviikonloppu oli vauhdikas 3 päivän kilpailu. Hienosti jaksettiin uida loppuun saakka, vaikka sunnuntaina alkoi kisat jo painamaan. Mastershenki on katossa koko mastersväen kesken ja oli ilo vaihtaa kuulumisia uintiystävien kanssa ympäri Suomen.

KeUi kiittää Salon Uimareita hienosta järjestelyistä ja kisojen sujuvuudesta. Onnittelut myös seuran mitalisteille!